вторник, 2 апреля 2013 г.

Урок 10 (письмо) Тема. Робочий рядок, його складові частини. Письмо похилих ліній


Мета: вчити першокласників писати різні види ліній, орієнтуватися на сторінці зошита, ви­конувати вказівки під час письма; закріплювати знання учнів правильно розміщувати на парті зошит під час письма та малювання, рівно сидіти під час письма, правильно тримати ручку, олівець; вчити працювати самостійно, у парах; розвивати увагу, уяву, мовлення, дрібну моторику; формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя, любов до школи.
Обладнання: плакат «Сиди правильно під час письма», картинки, на яких зображено предмети, що відповідають на питанняхто?що?

Урок 9 (читання) Тема. Ознайомлення зі словами, що називають ознаки предметів. Логічні вправи для вміння відповідати на запитання хто це? що це? Розподіл предметів на групи. Урок-КВК


Мета: формувати поняття про слова — назви ознак; учити дітей практично розрізняти назви істот/неістот, уміння правильно ставити до них запитання; розвивати логічне мислення, поповнювати словник дітей назвами ознак; виховувати естетичні почуття.
Обладнання: зошити у клітинку для графічного зображення моделей речень, предметні малюнки, картки із завданнями для команд, таблиця для визначення переможців із зазначеними конкурсами (хід гри).

Урок 7 (читання) Тема. Розширення уявлень учнів про слово та речення. Ознайомлення зі словами — на­звами дій. Бесіда «Режим дня». Робота з ілюстрацією «На уроці»


Мета: розширити уявлення учнів про слово і речення; формувати поняття про слова — назви дій; розвивати вміння правильно ставити до них граматичні запитання; вчити складати власні висловлювання за опорними малюнками; розвивати аудіативні уміння на рівні речення, удосконалювати дитяче мовлення; виховувати бажання дотримува­тися правильного режиму дня.
Обладнання: зошити у клітинку для графічного зображення моделей речень, предметні малюнки.

Урок 6 (письмо) Тема. Сітка зошита, робочий рядок. Письмо горизонтальних прямих довгих та коротких ліній


Мета: продовжувати ознайомлення учнів із різними видами ліній; вчити орієнтуватися на сторінці зошита, добирати слова до поданих схем; закріплювати вміння учнів пра­вильно розміщувати на парті зошит під час письма та малювання, рівно сидіти під час письма, правильно тримати ручку, олівець; розвивати дрібну моторику; дати по­няття: «робочий рядок», «верхня, нижня робочі лінії»; вчити працювати самостійно, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи.
Обладнання: аркуш із зображенням малюнків різними видами ліній (на кожного учня); зошит з письма в косу лінію; два малюнки: зображення букв на площині сторінки та у робочому рядку; плакат «Правильно сиди під час письма»; кольорові олівці; музичний фрагмент до фізкультхвилинки.

Урок 3 (читання) Тема. Практичне ознайомлення з поняттями «слово», «речення». Бесіда на тему «Літ­ні розваги». Спосіб умовного позначення речень. Урок-змагання «Рятівники»


Мета: формувати практичне уявлення про номінативну роль слова і про речення як засіб вираження думки; учити порівнювати слово і речення; ознайомити зі способом умовного позначення слів і речень; учити добирати слова, близькі за значенням; розвивати організаційні, загальномовленнєві вміння і навички, мовлення дітей, збагачувати його новими словами; формувати дружні взаємини.
Обладнання: повітряні кульки із завданнями (якщо є змога, наповнити кульки гелем, зв’язати разом, підв’язати нижче корзинку з лялькою Петром П’яточкіним, якщо — ні, то намалювати плакат із зображенням хлопчика на повітряних кульках, а кульки надути окремо); карта змагань зі стовпчиками для балів кожного загону; спеціальні зошити у клітинку для графічного зображення звукових схем слів і моделей речень із про­писаними вчителем зразками, предметні малюнки.
Хід уроку

Урок 2 навчання грамоти 1 клас Тема. Письмове приладдя. Правила сидіння за партою. Ознайомлення із зошитом для письма (прописи № 1, № 2). Урок-презентація


Мета: дати початкове поняття про предмети письмового приладдя; ознайомити із зошитом для письма, правилами сидіння за партою; вчити орієнтуватися на сторінці зошита; розвивати уяву, спостережливість, кмітливість, інтерес до навчання, дрібну моторику; формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, працювати за зразком; учити ді­тей бути спостережливими, уважними, виробляти звичку до планування власних дій; вчити працювати спільно, формувати позитивне ставлення до навчання; виховувати бережливе ставлення до письмового приладдя; любов до школи.
Обладнання: аркуш паперу формату А4 із завданнями; корона; таблички з малюнками знака оклику, питання; малюнки про правильне та неправильне сидіння під час письма; чарівна скриня Бабака (картонна коробка, у якій лежать однакові ручки за кількістю учнів у класі, зошити-прописи), музичні уривки, магнітофон.

Урок 1 навчання грамоти 1 клас Тема. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь. Словниково-логічні вправи. Бесіда «Державні символи України». Презентація «Букваря» М. С. Вашуленка та Н. Ф. Скрипченко. Урок-презентація


                     Мета: ознайомити дітей із першою навчальною книгою; вчити слухати і розуміти усне ви­словлювання, відповідати на запитання, вступати в діалог, обґрунтовувати свою думку; практично ознайомити зі змістом понять: автор, його прізвище, назва книжки, об­кладинка, корінець, сторінка; ознайомити з новими словами; учити спостерігати за лексичним значенням слова (омоніми, синоніми); розвивати артикуляційно-вимовні вміння, фонематичний слух, увагу, мислення, збагачувати словниковий запас дітей словами, що є назвами Державних символів України, формувати організаційні, за­гальномовленнєві вміння і навички; виховувати бажання працювати разом, учитися читати, берегти книгу.
                     Обладнання: Букварі, заховані у портфелях дітей; казковий будиночок, карта-шлях до казкового будиночка; картки з відповідями до запитань, прямокутники жовтого і блакитного кольору для роботи в парах; ілюстрації для пояснення значень слів — назв Дер­жавних символів України; лист від мешканця казкового будиночка, паспорт Букваря, звукозапис-звернення книжки.